Długo czekałam na ten TAG. Bardzo chciałam na niego odpowiedzieć 🙂 bo czytanie to druga zaraz po blogu i włosach moja największa pasja. W końcu zostałam oTAGowana przez moją siostrę – Eowinę, której serdecznie za to dziękuję :*
O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Właściwie to o każdej :)) Lubię czytać w autobusie jadąc czy wracając z pracy, wieczorem przed zaśnięciem czy w pracy podczas przerwy. Właściwie ciągle coś czytam, nawet jak czekam w kuchni aż mi się woda w czajniku zagotuje czytam to co akurat wpadnie mi w rękę.
Gdzie czytasz?
W sumie to odpowiedź jest już wyżej – WSZĘDZIE :)))) Najbardziej jednak lubię czytać w łóżku lub w wannie.
W jakiej pozycji najchętniej czytasz?
Najwygodniej mi na leżąco albo półleżąc. Czytam długo, więc zwykle kilkakrotnie zmieniam pozycję.
Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?
Praktycznie wszystkie prócz romansideł (ale takich typowych harlequinów i mdłych, bo np. Jane Austen uwielbiam) i książek historycznych. Najbardziej lubię takie wciągające, z wartką akcją, od których nie sposób się oderwać i już od pierwszej strony żyję życiem moich bohaterów.
Jaką książkę ostatnio kupiłaś/dostałaś?
Dostałam na gwiazdkę „Krętkę bladą” Chmielewskiej.
Co czytałaś ostatnio?
Trylogię Suzanne Collins: „Igrzyska śmierci”, „W pierścieniu ognia” i „Kosogłos”. Pochłonęłam je w tydzień i jestem pewna, że jeszcze kiedyś do tych książek wrócę. Niesamowicie dobrze napisane – już od pierwszej strony nie można się oderwać. Potem przeczytałam „Serenadę” Małgorzaty Gutowskiej – Adamczyk, ale była słaba 🙁
Co czytasz obecnie?
Kończę „Dziewczynkę w zielonym sweterku” Krystyny Chiger. Książka zrobiła na mnie niesamowite wrażenie, ale filmu Agnieszki Holand na jej podstawie raczej nie obejrzę.
Używasz zakładek czy zaginasz ośle rogi?
Tylko zakładek! Nie wyobrażam sobie zaginać kartek i naprawdę nie rozumiem ludzi, którzy tak robią… jak nie mam pod ręką typowej zakładki wybieram bilet, paragon, cokolwiek… albo po prostu zapamiętuję numer strony.
Audiobook czy książka?
Zdecydowanie książka, a ostatnio co raz częściej e-book. Zaczęłam w ten sposób czytać „Igrzyska śmierci” na komórce i przekonałam się jakie to wygodne 🙂 Komórkę mam przecież zawsze ze sobą i nie zajmuje tyle miejsca co zwykła książka. Audiobooków używam wtedy, gdy mam problemy z zasypianiem, nic mnie lepiej nie uspokaja niż Fronczewski czytający Harry’ego Pottera 😀
Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
Zdecydowanie „Ania z Zielonego Wzgórza” :))) Przez nią chciałam być ruda. Drugą książką, do której równie często wracałam była „Mała księżniczka”.
Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?
Ciężko mi wybrać kogoś takiego… Chyba łatwiej byłoby mi wskazać te ulubione, ale było ich zdecydowanie za dużo.
Ulubione książki
To się zmienia w czasie :)) w dzieciństwie na pewno to była „Ania z Zielonego Wzgórza” (cała seria) i Mała Księżniczka, później Musierowicz i cała Jeżycjada, potem zaczytywałam się w fantasy i s-f i chyba Władca Pierścieni był wtedy moim ulubieńcem, potem namiętnie czytałam Kunderę, Kinga, sensacyjnego Crichtona i przerażającego Mastertona… Miałam też czas Jane Austin, Chmielewskiej, a teraz nie mogłam się oderwać od „Igrzysk Śmierci”. Zachwycał mnie Mały Książe i Oskar i Pani Róża. Zapewne zapomniałam o milionie innych “ulubionych” ale to naprawdę niełatwe wyłowić je teraz z pamięci :))
Ponieważ TAG już chyba trafił do wszystkich blogerek nie będę go nikomu przekazywać. Mam za to dla Was małą propozycję – napiszcie mi w proszę komentarzu jaka jest Wasz ulubiona książka (lub książki) – będę miała gotową listę do czytania na najbliższe tygodnie 😀
Pozdrawiam Was serdecznie,
Komentarze
ja też uwielbiam czytać , polecam książki Wiśniewskiego (ulubiona to Intymna teoria względności) oraz Jodie Picoult (ulubiona Bez mojej zgody).pozdrawiam
A.
Też czytałam "Bez mojej zgody" 🙂 Ciężko było mi przez nią przebrnąć, ale rzeczywiście ciekawa pozycja, tylko smutna bardzo:(
No, Anwen, jeżeli nie czytałaś Bez ojej zgody, to myślę, że warte polecenia. Chociażby dla refleksji 😉
tak, tak, bez mojej zgody wymiata ;D
Paulo coelho i jego "Weronika postanawia umrzec". Moze i troche oklepane, ale uwielbiam jego ksiazki!
Piotr Fronczewski czytający Harryego Pottera jest mega 😀
Uwielbiam.
Juz się martwię co to będzie jak dosłucham do końca wszystkich części 😉
A lat mam cos jak Ty, wcale nie nascie 😉
Jeśli lubisz książki sensacyjne i kryminały to polecam Chemię Śmierci i jej kontynuacje- Szepty Zmarłych i Zapisane w kościach. Mnie bardzo przypadły do gustu. 🙂
Również polecam.
Zdecydowanie "Sto lat samotności" Marqueza Garcii oraz "Opowieści o pilocie Pirxie" Lema.
"Sto lat samotności" świetne, popieram 🙂
Wszystkie książki Marqueza są świetne! Ja uwielbiam też opowiadania, świetne jest "Ślad twojej krwi na śniegu", płakałam przy nim jak głupia:P.
I gorąco polecam Życie Pi.
Pozdrawiam K
Jako mała dziewczynka tez uwielbiałam "Małą księżniczkę"! 🙂 I "Dzieci z Bullerbyn" 🙂 Nigdy nie lubiłam czytać książek po kilka razy, dlatego tego nie robiłam, ale te przeczytałam już w podstawówce po 2 razy:) Muszę do niech wrócić i powspominać;) Jako nastolatka kochałam "Pamiętnik księżniczki" i "Plotkarę", oczywiście "Sagi Zmierzchu" nie ominęłam 🙂 A poza tym ostatnio lubię książki podróżnicze, np. Cejrowskiego, Pawlikowską i wszystkie inne, które mi wpadną w ręce:) A także lubię czytać książki o kobietach arabskich, afrykańskich.. Polecam "Sprzedane", ostatnio zachwycałam się "Arabską żoną"! Mega wciągające książki momentami, ale też czasem i przerażające…"Biała Masajka" – to też było świetne 🙂 Mojej mamie zakupiłam kiedyś serię książek Iny Lorentz. Nie czytałam ich jeszcze, ale mama była zachwycona. Aktualnie czytam "Blondynkę na Czarnym lądzie", a w kolejce czekają książki jednego z polskich misjonarzy w Rwandzie, i nie mogę się doczekać kiedy je przeczytam:)
Dzieci z bulerbyn to ja do dzisiaj uwielbiam, może już by mi się nie chciało czytać, bo wiadomo, ale mam taki sentyment do tej książki, ogromny 🙂
Kocham, wielbię i czczę "Cień wiatru" Zafona – jedna z moich ulubionych książek, teraz w kolejce czeka "Więzień nieba"
zaraz za nią jest saga "Miecz prawdy" Goodkind'a – 11 książek, aktualnie 12 jeśli liczyć też ostatnią; przy tej sadze po raz pierwszy, i jak dotąd ostatni, płakałam czytając książkę
na końcu WSZYSTKIE książki Cobena – świetny i moim zdaniem jeden z najlepszych pisarzy kryminalistycznych; jego książki są niesamowite, a Win jest zdecydowanie moją ulubioną postacią 😀
pozdrawiam! ;D
Oooo tak, też bardzo lubię "Cień wiatru". Ponadto sagę o wiedźminie, ostatnio przeczytałam "Obrońców królestwa" Kossakowskiej, też okej. Harry'ego uwielbiam, bardzo chciałabym przekazać ten zachwyt swoim ewentualnym dzieciom. I Mikołajka. Nawet jedną część mam na półce od nie tak dawna:D "Mistrz i Małgorzata"… Mogłabym wymieniać jeszcze długo, bo takie rozmowy bardzo lubię:) Pozdrawiam!
A ja jakoś nie bardzo przepadam za "Wiedźminem" – strasznie mnie nudził 🙂 za to Harry, Mikołajek, M&M – jak najbardziej! 😀
"Alchemik", "Weronika postanawia umrzeć" Paulo Coelho. Czytałam także dziennik Kobiety, która wraz ze swoim Facetem podróżowali atostopem przez świat "Prowadził nas los" Kinga Choszcz. Bardzo fajnie sie czytało, aż samemu chcialo by sie wyruszyć w taka podróż 🙂
Ania z Zielonego Wzgórza <3
Przeczytałam całą serię. Teraz czytam książki innego typu ale Ania wciąż jest głęboko w moim serduszku i wspomnieniach :]
"Moje drzewko pomarańczowe" – José Mauro de Vasconcelos. Najlepsza książka ever! Jeżeli podobał Ci się "Oskar i Pani Róża", to ta pochwyci Twoje serce!! 🙂
Popieram którąś z poprzedniczek – "Cień wiatru" Zafona zdecydowanie:) a dodatkowo książka po którą zawsze sięgam, gdy nic nowego nie mam pod ręką- "W pogoni za rozumem. Dziennik Bridget Jones". Film się nie umywa. Prawie wszystkie teksty znam już na pamięć, a dalej śmieję się do rozpuku czytając:)
Ja uwielbiam "Małą księżniczkę",całą sagę HP , "W objęciach chłodu" i "Pozory mylą" autorstwa Sandry Brown- to są dobre romansy połączone z kryminałami,na prawdę warto przeczytać 🙂
I jeszcze uwielbiam trzy pierwsze książki Dana Browna 😉
To ja polecę kryminały islandzkiej pisarki Yrsy Sigurdardottir: "Trzeci znak", "Weź moją duszę", "W proch się obrócisz" (ależ złowieszcze tytuły ;)).
Też ubóstwiam "Cień wiatru". Równie ulubiona jest: "Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz" Lisy See – znam ją już niemal na pamięć 🙂
cala serie "Świat dysku" Terry'ego Pratchetta 😀 jesli nie znasz tej serii, to polecam czytam po kolei – pierwsza to "Kolor magii" 🙂 Mon
Zdecydowanie popieram!! :))
poczucie humoru autora mnie rozwala:P
również zdecydowanie polecam! 😀
ŚMIERĆ <3 najlepszy bohater książek 😀
dokładnie Śmierć najlepsza 😀 super są te książki 🙂
A propo książek wstąpiłam dziś do sklepu Weltbild (dawnej to był Świat Książki) i nie mogłam uwierzyć w to co zobaczyłam. Wszystkie książki mają przyklejone wielkie naklejki z ceną na okładce! Jak można było zniszczyć tyle książek, może z 10% okładek uda się usunąć te szpetne nalepki.
Masz rację, mnie to też naprawdę wpieniło 😐
Spokojnie,kupuję tam bardzo często i nie ma problemu z oderwaniem naklejek. Schodzą bardzo łatwo i nie zostawiają śladu.
również nie znoszę cen na okładkach..
JA lubie Paulo Coelho – 11 minut, a kocham Virginia Cleo Andrews – Kwiaty na poddaszu, zakochałam sie w tej ksiazce ładnych pare lat temu i bardzo sie ciesze ze teraz zostanie w polsce wydana cała seria czekam z niecierpliwoscia do 5 maja- na ten dzien przewidziana jest premiera drugiej cześci Płatki na wietrze. Goraco polecam wszystkim!
Jak lubisz (czy nawet lubiłaś) Anię, to spróbuj z jej młodszą siostrą – Emilką ze Srebrnego Nowiu (lub z Księżycowego Nowiu, są różne tłumaczenia). Moim zdaniem lepsza, głębsza i nie tak… naiwna, jak Ania? Dużo książek czytałam, ale ta chyba pozostanie moją ulubioną 🙂
Wybierz mnie!! 🙂
Pratchett, świat dysku
wszystkie części o czarownicach, śmierci, magach, wolnych ciutludziach, straży miejskiej… znaczy wszystkie :]
Polecam ci serię "Jutro"- J.Marsdena, a także ostatnio wyszła książka "Luna"- J.R. Rain. Pierwsza jest o nastolatkach którzy muszą zmierzyć się z wojną w Austarli(świetna książka i kolejne części są coraz lepsze), za to ta druga oczywiście fantastyka ale z elementami detektywistycznymi (nie mogłam się od niej oderwać ;))
Ja ostatnio przerzuciłam się na książki o tematyce problematycznej niemieckiej autorki Hassenmuller Heidi
Witam,
Pozwoliłam sobie na otagowanie Ciebie. namiary na zasady tagu wysłałam na maila.
Pozdrawiam
Moją guru jest Agata Christie, napisała całe mnóstwo książek o tematyce kryminalnej. Bardzo wciągają, polecam! 🙂
popieram:)
uwielbiam jej kryminały :)))
Lubię książki Paula Coelho, jedynie on pisze tak by mnie zaciekawić…
Co prawda przeczytałam tylko "Pielgrzyma" i "Jedenaście minut", ale obie się znalazły na liście moich ulubionych książek. Również polecam 🙂
moje ostatnio ulubione to " Złodziejka książek " i "Posłaniec" Markusa Zusaka:) Polecam!:)
A ja jeszcze powiem tak: jeżeli lubisz teorie spiskowe, ogólnie naukę i gdy ciągle się coś dzieje, to odpowiedni będzie Dan Brown. 😉 Bardzo znany "Kod Leonarda Da Vinci" strasznie mi się podobał.
Jeżeli kiedykolwiek zastanawiałaś się jak to jest, gdy grzeczna dziewczyna z dobrego domu i niegrzeczny facet z nizin społecznych się w sobie zakochają… Oraz jak to się skończy… "Trzy metry nad niebem" Federico Moccia.
Widzę, że czytujesz też fantasy. Dla mnie (absolutnej fanki HP i WP) specjalnie miejsce na półce ma cała Trylogia Czarnego Maga od Trudi Canavan. Ciężko trochę na początku, ale potem płaczesz, gdy się kończy. Zresztą… Ja po ostatnim tomie ryczałam dwa dni. ;D
moje ostatnio ulubione to " Złodziejka książek " i "Posłaniec" Markusa Zusaka:) Polecam!:)
Ja uwielbiam ksiązki o kobietach z dalekiego wschodu, albo o polkach wychodzących wyjeżdżających do krajów arabskich, do moich ulubionych należą ; "Arabska żona", "Księżniczki", "Kwiat Pustyni" (tutaj, o ile jeszcze nie oglądałaś – polecam również film – cudowny!!), "Sprzedane" i "Bez litości" (ta sama historia z dwóch perspektyw). Oprócz tego, moim ulubionym autorem jest Colin Forbes, (to akurat już nie są książki o tematyce arabskiej, bardziej powieści przygodowo-detektywistyczne), dwie z najlepszych jego książek jak dla mnie to ; "Złoty lis" oraz "Siostry" . Kurcze, o książkach mogłabym naprawdę dłuuuuuuuuugo pisać 😉 Pozdrawiam.
Zdecydowanie "Cień wiatru" i "Gra Anioła"! (Carlos Ruiz Zafon)
Ja polecam szwedzkie kryminały, Millenium rozwala. Ostatnio zaczytuję się w Camilli Lackberg.
Mila
Muszę raz jeszcze przeczytać Anię z Zielonego Wzgórza 🙂
Marion Zimmer "Mgły Avalonu"
"Ono", "Tam gdzie spadają Anioły", "Poczwarka" – wszystko niesamowitej Doroty Terakowskiej. No i oczywiście "S@motność w sieci" J.L.Wiśniewskiego:)
kłamliwy język. zdeycdowanie tak !
Na mnie ogromnie wrażenie zrobiła ksiązka "Jeżdziec miedziany" Paulliny Simons -1 tom trylogii ("Tatiana i Aleksander", "Ogród letni"-te jeszcze przede mną 🙂
CUDO!!!
Moją ulubioną książką jest Sekret – Byrne Rhonda ale czytam również książki Michio Kaku bo uwielbiam fizykę kwantową:)
uwielbiam Michio Kaku! genialny facet 🙂
Ja uwielbiam książki Nicolasa Sparksa, łapie za serce 🙂 "Pachnidło" też bardzo ciekawe 🙂
a mnie "Pachnidło" właśnie strasznie odrzuciło… aż w pewnych momentach nieprzyjemnie mi się czytało ;/
No to i ja cos od siebie:) Jeżeli fantastyka, to wszystkie czesci Sagi Ognia i Lodu (na podstawie książki wyszedł serial Gra o Tron, ale oczywiscie polecam ksiażkę) A co do mojej jednej jedynej najulubieńszej to Przeminęło z Wiatrem, przy zadnej innej sie tak nie upłakałam.
Przeminęło z wiatrem – najlepsza książka na świecie.
Tak:D Pieśń lodu i ognia naprawdę warto przeczytać. Oistatnio mój ulubieniec hehe niesamowicie wciąga i serial również polecam ale najpierw lepiej przeczytać książkę.
Ola
jeśli lubisz angielski humor i miłą atmosferę w książkach to ja polecam autorkę Sharon Owens, moja ulubiona jej książka to "Tawerna przy klonowej" i mam też jeszcze sentyment do książki "Trzy metry nad niebem" naprawdę wspaniale napisana 🙂
A ja lubię "Zmierzch", do którego podchodziłam bardzo sceptycznie, ale świetnie się czyta;) Gorąco polecam książki Nicholasa Sparksa, szczególnie "Pamiętnik" i film na podstawie książki! Inne to "Świat u stóp" Lesley Lokko, polecam też książki Nory Roberts, dużo się w nich dzieje.
Ja polecam wszystkie książki E.E Schmitta, każda z nich ma w sobie magię "Oskara i pani Róży".
Poza tym uwielbiam książki W.Whartona ("Ptasiek", "Stado", "W księżycową jasną noc", "Tato" i cała masa innych :))
Jeszcze "Jeszcze jeden dzień" oraz "Pięć osób które spotykamy w niebie" Mitcha Alboma. Bardzo ciepłe, mądre książki.
"Jedz, módl się i kochaj" też było inspirujące 🙂
To powinno wystarczyć na jakiś miesiąc 😀
Pozdrawiam!
Ostatnio przeczytałam "Napisz do mnie" Daniela Glattauera, druga część "Wróć do mnie". Bardzo fajnie się czyta, polecam! Ruda.
Ja uwielbiam książki Deana Koontza i Harlena Cobena! Co prawda obecnie prawie nieustannie czytam Chmielewską, ale już niewiele zostało książek tej autorki w bibliotece w moim mieście, więc niedługo będę musiała zmienić autora. Zresztą tak samo jest właśnie z Koontzem i Cobenem – dla mnie piszą genialnie. Koontz pisze głównie thrillery i horrory, moją ulubioną z jego książek jest "Intensywność". Uwielbiam jego styl pisania, jest strasznie wciągający. Chyba tylko dla "Inwazji" nie zarwałam nocy. 😀 Coben wg mnie pisze równie genialnie. Jego powieści nie wieją taką grozą jak Koontza, ale mają tak czy siak bardzo ciekawą kryminalną fabułę. Napisał serię książek z głównym bohaterem Myronem Bolitarem , które mogłabym czytać i czytać.. W sumie cieszę się, że nie przeczytałam jeszcze wszystkich książek z tej serii. Poza tym jedną z moich ulubionych książek tego autora jest "W głębi lasu". Zresztą wszystkie inne też bardzo mi się podobały. Na szczęście mam jeszcze kilka do przeczytania.. 🙂 Styl pisania zarówno Koontza i Cobena podbił moje czytelniczą duszyczkę.
"Jeżycjadę" też uwielbiam, aczkolwiek dawno nie czytałam. Ostatnio właśnie miałam ochotę przeczytać "Dzieci z Bullerbyn" i "Małą księżniczkę", szczególnie ta druga jest książką, do której mogę wrócić w każdej chwili, przeczytać po raz kolejny, a i tak da mi dużo do myślenia i wzruszy. Pamiętam jeszcze "Kamienie na szaniec" Kamińskiego… Do tej pory jak myślę o postawie tych chłopców, ich przyjaźni i historii, to się wzruszam.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za Twój blog! 🙂
Ambitne: Orwell "1984"
Mniej ambitne: fantastyka Kossakowskiej lub Grzędowicza. I Pratchett.
Popieram Orwella. Fantastyczna książką, choć trochę przeraża jak obserwuje się we współczesnym świecie pewne rzeczy, które u Niego występują, tylko są inaczej nazwane. Poza tym niesamowity wizjoner.
Dita
przeczytaj koniecznie ZŁO Jana Guillou, spodoba się 🙂
Mgły Avalonu Zimmon Bradley
Ja sie sama otaguje, ale zrobie to dopiero jutro.
Mamy podobny gust z dziecinstwa, obecnie nie mam czasu czytac… A ulubione? uhmmm, sama nie wiem. ostatnio czytam albo poradniki albo ksiazki z dzialu psychopatologi…
Uwielbiam czytać książki, ale ostatnio w ogólnie nie mam na nie czasu.
I mnie zachwyca Mały Książę. Piękna, wzruszająca książka – omawiana bodajże w gimnazjum, ale uważam, że z każdym rokiem można znajdować w niej coś nowego dla siebie.
Nie potrafię wskazać ulubionej książki, bo tak naprawdę mam wiele ulubionych, do których wracam 🙂 Uwielbiam czytać i odkąd pamiętam to było moje ulubione zajęcie. Cały czas jestem w trakcie czytania czegoś – kiedy skończę jedną książkę, zaraz zaczynam następną. Staram się nie czytać dwóch pozycji naraz, wolę skupić się na jednej historii.
Pozdrawiam :))
PS. Obecnie jestem po lekturze "Dallas '63" S.Kinga, kilka dni temu zaczęłam ponownie "Coś na progu" H.P.Lovecrafta i w kolejce czeka już "Szklana zupa" J.Carrolla 😉
No, nie wiedziałam że tyle czytasz:D Kurczę, Jeżycjada kompletnie mnie nie wciągnęła, za to Mała Księżniczka choćby to książka, do której mam ogromny sentyment i którą uwielbiam:)
M.
Ja przeczytałam praktycznie całą Jeżycjadę ale zapewne jestem do tyłu o ile wyszły jakieś nowe części 😀
Ja obecnie czytam cykl Pieśń Lodu i Ognia Georga R.R. Martina i gorąco polecam bo od miesiąca nic innego nie robię tylko czytam kolejne części xD!
Widzę, że lubisz Chmielewską. Ja kiedyś próbowałam przeczytać jakąś z jej pozycji ale chyba byłam za mała, bo szybko mi się znudziło. Mam tyle jej książek, bo moja mama jest fanką, więc może się skuszę :D!
A ja polecam Charlotte Link i np. "Dom sióstr" – dla mnie rewelacja 🙂 lubię psychologiczne powieści, a ta jest mocno wciągająca 🙂
A ja mam jedną ulubioną książkę, która jest bezkonkurencyjna od jakichś 7 lat 🙂 "Jeździec miedziany" Paulliny Simons, plus dwie dalsze części "Tatiana i Aleksander" i "Ogród letni". Tego nie można nie przeczytać! 😉
wspaniale, ktoś kto uwielbia czytać! ja sie troche zaczynam bac o tradycyjną formę książki:(
Z powtarzających się tytułów zdecydowanie Świat Dysku T.Pratchetta i Sto lat samotności G.G.Marqueza. Drugi z tytułów to chyba jedyna książka, w której zatraciłam się do tego stopnia, że jak skończyłam to nie wiedziałam gdzie jestem 🙂 Mogę polecić też Siewcę Wiatru, Rudą Sforę i Żarna Niebios M.L.Kossakowskiej oraz Pieśń Lodu i Ognia G.R.R.Martina. Mogłabym jeszcze długo wymieniać ^^
Cała Jeżycjada i wszystkie książki Montgomery uwielbiam :)Nastoletnie czasy 🙂 A ostatnio bardzo spodobała mi się cała seria o Cukierni pod Amorem Małgorzaty Gutowskiej-Adamczyj ale to pewnie znasz skoro teraz coś jej czytałaś? A ostatnio moją małą biblią stała się książka Joanny Chmielewskiej "Jak wytrzymać z mężczyzną" – nic tylko w chwilach kłótni z facetem znaleźć odpowiednie miejsce, zobaczyć co pisze doświadczona kobieta i wprowadzić w życie 🙂
Na wakacje jakiś kryminał Chmielewskiej, nawet stary który już znam to must have.
zdecydowanie trylogia Larssona (aż dziw, że jej tu nie zauważyłam, chociaż może ktoś wpisał? ;)), "Pod Kopułą"/"Komórka"/"Ręka mistrza" Kinga. "requiem dla snu" Selby Jr.
Bardzo polecam "Sekretny Język Kwiatów" Vanessy Diffenbaugh. Wciągająca akcja, niebanalność a w dodatku na samym końcu mamy słownik kwiatów w którym pisze co każdy z nich oznacza 🙂
Ja polecam Gre o Tron, Wyznania Gejszy, Kwiat Śniegu i Sekretny wachlarz.
Cześć dziewczyny, mam pytanie dotyczące włosów! : )
dwa tygodnie temu nałożyłam na skalp oliwę z oliwek, zawsze olejowałam włosy tylko od połowy ich długości. niestety po tym zaczęły mi wypadać garściami ; <
problem w tym, że już zauważyłam,że jest ich znacznie mniej i co najgorsze nie mogę powstrzymać tego wypadania!
pomocy! co mam robić?!
Anna.
jak mi wypadały włosy to kupiłam drożdże w tabletkach (nadal je biorę) oraz szampon firmy farmona z serii RADICAL to pomogło, jako wcierkę stosuję JANTAR i również bardzo lubię odżywkę z ISANY z olejkiem babassu.
mam nadzieję że Ci pomogłam
Princess
To może zaproponuję coś z fantastyki. Polecam całą serię "Dary anioła". Puki co chyba wyszły 4 tomy, ale pewna nie jestem. Czytałam to jakiś czas temu:
"Miasto Kości", "Miasto Popiołów", "Miasto Szkła" i ostatnia "Miasto upadłych aniołów" czy jakoś tak to było. Naprawdę, mimo że fantastykę to pochłaniam jak wodę, to tak dobrze napisanej książki, od której nie idzie się oderwać nie widziałam. Autorka miała bardzo oryginalny pomysł.
Shantaram- genialne! Indie!
Musso – wszystkie książki
E.E. Schmitt- wszystkie
Literatura wojenna- "Kiedy Bóg odwrócił wzrok" "I była miłość w getcie", "Szare śniegi Syberii"
NAJLEPSZA- "WSZYSTKIM, KTÓRYCH KOCHAŁEM"
Z takich lekkich i przyjemnych odmóżdżaczy to Emily Giffin "Coś pożyczonego", "Coś niebieskiego" itd, podobnie "Diabeł ubiera się u rady" Lauren Weisberger. A z takich bardziej pożytecznych polecam Cejrowskiego "Gringo wśród dzikich plemion" i "Rio Anakonda"
spóbuj Paulo Cohelo 🙂 może czytałaś, książki są różne ale ciekawe 🙂
A ja mam włosowe pytanie 🙂 Anwen, chciałabym zrobić sama coś w rodzaju sprayu ochraniającego włosy przed słońcem. Taki idealny na plażowanie. W domu z półproduktów mam tylko hydrolat z kwiatów pomarańczy i docelowo na słońce olejek arganowy. Jak widzisz takie połączenie i w jakich proporcjach? Przyznam, że jestem w tej kwestii zielona. Mam jeszcze trochę Jantara, ale to chyba byłaby mieszanka wybuchowa.
oo super! ja też czytam harrego, a właściwie to już przeczytałam wszystkie części 2 razy 😉 i jeszcze zmierzch, i bardzo fajną książkę "Koralina" o takich drzwiach w domu, które pojawiały się w nocy.. tam wchodziła ta Koralina do innego świata, który wyglądał z pozoru jak ten prawdziwy tylko wszystcy mieli guziki w oczach! ;O itd…lubię jeszcze "w pogoni za rozumem" xD
http://naratunekwlosom.blogspot.com/2012/04/11-pytan-tag.html Otagowałam Cię 🙂
Ja też uwielbiałam Anię i Sarę :DD jakoś mnie zawsze zmuszały do bycia lepszą ^^
Mam pytanie co do farbowania henną Khadi. Nie wypłukuje się po dłuższym czasie całkowicie z włosów czy jednak wypłukuje?
Layla
zdecydowanie pierwszą książką, która mnie absolutnie zachwyciła, tak że do 3 w nocy zatraciłam się w niej zupełnie nie wiedząc co się wokół mnie dzieje (a miałam wtedy pokój z bratem;) był "Cień wiatru" Zafóna. obecnie czytam ją ponownie do prezentacji maturalnej i kolejny raz się zachwycam! "Gra Anioła" jest również dobra, ale "Cień wiatru" jest dla mnie osobiście czymś niesamowitym. więc gorąco ją polecam! a z innej bajki polecam też brutalne w swej rzeczywistości książki Ewy Ostrowskiej 🙂
Saga Pieśni Lodu i Ognia George R.R. Martin – kocham tą serię i szczerze polecam wszystkim wielbicielom dobrej fantastyki i nie tylko.
Otagowałam Cię wcześniej, ale pewnie nie zauważyłaś w gąszczuu postów 😉
Polecam książki autorstwa Harukiego Murakamiego ! Są świetne <3
W sumie ja czytam tylko jego książki odkąd go "poznałam".
Jak na razie najlepszą jego książką jaką przeczytałam jest "Przygoda z owcą" naprawdę świetna na dodatek ten autor ma dziwny sposób pisania przez co bardzo ciekawy i każda jego książka potrafi wciągnąć 😀 Naprawdę polecam. 😉
Kochana Anwen!
W poszukiwaniu szamponu o jak najkrótszym składzie, trafiłam w Tesco na szampon w którego w składzie na drugim miejscu było: Sodium C12-15 Pareth-3 Sulfate <– pierwszy raz się z tym spotykam. Zero jakichkolwiek informacji w internecie ale Ty kochanie napewno będziesz wiedziała – czym że jest to Sodium C12-15 Pareth-3 Sulfate?
Pozdrawiam :*
hej Anwen, mam pytanie dotyczące płukanki ze skrzypu polnego 🙂 dziś w ogrodzie nazbierałam dużo takiego skrzypu:
http://www.google.pl/imgres?q=skrzyp+polny&hl=pl&sa=X&rlz=1C1AFAB_enPL457PL457&biw=1280&bih=933&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=5QgPJ5aGyBy1tM:&imgrefurl=http://www.przyroda.osiedle.net.pl/Skrzyp_polny.htm&docid=LDb2chH-9_I9SM&imgurl=http://www.przyroda.osiedle.net.pl/obrazy/skrzyp_polny.jpg&w=528&h=800&ei=qRKcT5qwO_Ha4QS0y_CpDg&zoom=1&iact=rc&dur=278&sig=112570701914382167028&page=1&tbnh=157&tbnw=111&start=0&ndsp=25&ved=1t:429,r:22,s:0,i:126&tx=79&ty=95
i chciałabym zrobic z niego płukankę, ale nie wiem czy z takiego "niedojrzałego" i niesuszonego sie da i czy to coś da włosom?czy może płukanki mozna robic tylko z tego dojrzałego i zielonego?
z góry dziękuję za odpowiedź :))
Zostałaś otagowana! 🙂
http://www.cathe-elen.blogspot.com/2012/04/tag-11-pytan.html
Jeszcze mogę Ci polecić książkę pt. Sprzedawca broni – Hugh Laurie. 🙂
Również lubię wracać do "Małej księżniczki":) bardzo polubiłam ksiązki Zafona "cień wiatru" i "grę anioła". Polecam:)
o tak,cień wiatru to niesamowita książka:)
Fronczewski i Harry Potter przed snem – najsłodsza wypowiedź, jaką miałam okazję przeczytać w ostatnim czasie. Swoją drogą mi też pomaga 😉
Tak mi się jeszcze przypomniała kilka książek wartych polecenia: "Spóźnieni kochankowie", "Ptasiek", "Al" Williama Whartona – wszystkie dosłownie pochłonęłam. I zupełnie inna, dość specyficzna: Chata – William P. Young (również mnie zachwyciła).
Sto lat samotności- Gabriel Garcia Marquez, prawie wszystko Mario Vargas LLosa,wspaniały i niedościgniony Kapuściński i jego reportaże, Sapkowski i saga o Wiedźminie. Paulo Coelho jest moim zdaniem beznadziejny. Przekazuje tak uniwersalne prawdy, które ubiera w patos, że tylko się rozczarowałam czytając. Naprawdę, nie ma po co sięgać.
Fakt – ''Igrzyska śmierci'' naprawdę wciągają od pierwszych stron, niesamowita książka. Zabieram się za drugą część 😀
Anwen widzę że mamy podobny gust 🙂 ja też jak byłam młodsza to pochłonęłam całą Jeżycjdę,a Pan Borejko był moim idolem 😀 Z czystym sumieniem polecam Ci "erę pięciorga" autorki Trudi Canavan. Składa się ona z trzech tomów od których DOSŁOWNIE nie można się oderwać.Ostrzegam-można przez nie zarwać noc! Jako absolutna pożeraczka książek, stwierdzam że owa trylogia zrobiła na mnie największe wrażenie w ciągu ostatnich lat. (pomijając harrego, na którego w trakcie premiery za młodych lat koczowałam pod empikiem) Polecam również inne sagi tej autorki 🙂
"Ja, Ozzy. Autobiografia". Może to nie SF, chociaż życie tego muzyka może je przypominać, ale naprawdę jest w niej mnóstwo wątków z życia artysty, które są absurdalne i przez to niesamowicie zabawne.
GONE – MICHAEL GRANT !! Robię dokładnie tak samo z Harrym Potterem ;D, jak nie mogę znaleźć mp3 przed snem (oczywiście walającej się gdzieś po łóżku) to wariuję i nie zasnę do póki jej nie znajdę. Niestety kończę już przedostatnią część i nie wiem jak będę zasypiać później.
Również uwielbiam czytać:) Polecam gorąco Tess Gerritsen a najbardziej serię z Jane Rizzoli i Maurą Isles którą rozpoczyna książka "Chirurg". Wspaniałe thrillery medyczne które pochłonęły mnie bez reszty;)
Jak dotąd najlepszą książką jaką czytałam jest Mistrz i Małgorzata. Polecam również Murakamiego i Vonneguta 🙂
__________________________________
http://kotyipapiloty.blogspot.com/
Anwen jeśli lubisz fantastykę to polecam Ci serię wydaną przez Fabrykę Słów autorstwa Olgi Gromyko o czaronicy W.Rednej:
Wiedźma opiekunka: Tom 1
Wiedźma opiekunka: Tom 2
Zawód: Wiedźma: Tom 1
Zawód: Wiedźma: Tom 2
Piątego tomu jeszcze nie czytałam, więc się nie wypowiadam, ale te cztery są świetnie napisane. Wartka akcja, bardzo zabawne dialogi, ciekawe postacie. Proponuję nie czytać w komunikacji publicznej bo ludzie dziwnie się przyglądają czytającemu, który co chwilę wybucha śmiechem z niewiadomego powodu 😉
Jakie książki polecasz trzynastolatce? Gustuje mniej więcej w podobnych lekturach jak Ty 🙂
Jeśli masz silne nerwy to polecam 'Ukarana'. Trudna lektura na faktach..
Ja też uwielbiam "Anię z Zielonego Wzgórza" (wszystkie części). Teraz czytam Paulo Coelho "Być jak płynąca rzeka. Myśli i impresje 1998-2005". Wspaniała książka, napisana ciekawym stylem i w równie interesującej formie. Są to krótkie historyjki, najczęściej z morałem. Są proste, z codziennego życia autora lub jego znajomych, ale gdy się je czyta, nie można się oderwać! :-)Po przeczytaniu takiej historyjki, zostaje ona dość długo w pamięci (przynajmniej u mnie ;p)i skłania do takiej typowej refleksji. Naprawdę polecam! Też mam zamiar przeczytać "Igrzyska śmierci", dużo osób mówi,że świetne są.:D
PS: "Małego Księcia" i "Oscara i Panią Różę" też ubóstwiam! Ostatnio oglądałam film "Listy do Boga" na podstawie tej książki. Genialnie zekranizowany, ukazuje wiele wątków. Bardzo mi się podobał(ps: to ten z filmów, na którym się płacze ;p). pozdrawiam!
Moje ulubione nie jestem pewna czy i Ty polubisz. Ja oczywiście cała seria Harrego Pottera, "Gobelin" Henrego H. Neffa, Władca Pierścieni jak i Hobbit dołączyli do grona moich ulubieńców i oczywiście "Pretty Little Liars" Sary Shepard.
Ale gdybyś chciała mieć listę książek, które przeczytałam mogę Ci dać namiary na moje konto na lubimyczytac.pl. Tam znajdziesz wszystko co przeczytałam, czytam i co chcę przeczytać 🙂
btw.. ja do snu jak nie mogę zasnąć to gram w sudoku na komórce 😀
Skoro tak lubisz czytać książki, to zapraszam na swojego bloga, na którym głownie zamieszczam recenzje książek :))
Aniu, dlaczego filmu A.Holland na podstawie „Dziewczynka w zielonym sweterku” Krystyny Chiger raczej nie obejrzysz?
Witam, jestem tu nowa, nigdy nie miałam problemów z włosami, są naturalnie śliczne i długie (wiem, wiem, zero samokrytyki) i znalazłam Twój blog właśnie dzięki Pani Chmielewskiej, właśnie czytam jej autobiografie i natknęłam się na wzmiankę o oleju rycynowym, więc postanowiłam o nim poczytać. Jeśli chodzi o książki jestem taką samą maniaczką i widzę, że czytamy te same lub podobne książki, polecam Ci Panią Dorotę Terakowską, od lat moja ulubiona pisarka, choć wiem, że nie każdy ją lubi czytac, moja przyjaciółka nie potrafi przez nią przebrnąć, także nie gwarantuje ze Tobie się spodoba, moją ulubioną książką jest Córka Czarownic.
Swoją drogą prowadzisz naprawdę świetny blog i mimo, że ja do pielęgnacji używam tylko mojego ulubionego szamponu to bardzo przyjemnie mi się go czyta 🙂 Pozdrawiam 🙂
Hej, Ja uwielbiam Pilipiuka i jego poczucie humoru, polecam Homo bimbrownikus i Wieszać każdy może. To samo tyczy się Pratchetta jego wyobraźnia i humor nie mają sobie równych. Dla miłośników kotów polecam jego książkę Kot w stanie czystym świetna jest i jest dostępna na chomiku. Potwierdzam też opinie o książkach Cobena- dobre. Uwielbiam też książki Schmitta zwłaszcza Małe zbrodnie małżeńskie, Intrygantki, Małżeństwo we troje, Tajemnica Pani Ming. a teraz książki, które zrobiły na mnie wrażenie, przy czy muszę zaznaczyć, że mam bardzo eklektyczny gust. Czerwone liście- Paulina Simons, Pod osłoną ciemności- James Grippando, Czarne na pamiątkę- Carlene Thompson, Dziennik Bridget Jones,2 części- Helen Feielding, Do rana daleko – Marta Fox, Forrest Gump- Winston Groom, Opowieści tajemnicze i szalone- Edgar Allan Poe, Ojciec Chrzestny- Mario Puzo, Kaj znów się śmieje- Harmut Gagelmann, Oswoić los- Anna Cholewa- Selo, Ucieczka z Festung Breslau- Andrzej Ziemiański, Dumny Bądźżeś- Irena Douskova, Jak wytrzymać ze współczesną kobietą- Joanna Chmielewska, Pamiętnik kibica. Ludzie z piętnem Heysel- Roman Zieliński, Tarantula- Thierry Jonquet, Jeden dzień- David Nicholls, Chłopiec w pasiastej piżamie- John Boyne, Sorry- Zoran Drvenkar, Zdrada na trzy głosy- Tess Stimson, Przyjaźń, romans i inne wybryki…- Fiona Niel, Mechaniczna Pomarańcza- Anthony Burgess.No to by było tyle, te książki mogę polecić z czystym sercem 🙂 Pozdrawiam
Igrzyska śmierci są najlepsze i bardzo polecam też ,,Niezgodna" Veronici Roth podobne do igrzysk i tak samo wciąga polecam
Koniecznie przeczytaj ,,Gwiazd Naszych Wina" wciągaląca, piękna i wzruszająca książka ja sie popłakałam :'( możesz też obejżeć film, ale książka zdecydowanie dużo lepsza
Jest wiele świetnych książek, ale moją ulubioną jest Harry Potter.
Ja również lubię czytać, nie ma to jak wyobraźnia i fantastyczny świat, czyjeś doświadczenia, przemyślenia, polecam Ci serię KOŁO CZASU ROBERTA JORDANA nie skończył serii za życia i dokończył kolega z notatek BRANDON SANDERSON ostatnio W 2014 wyszły BASTIONY MROKU w planach jest jeszcze ostania PAMIEĆ ŚWIATŁOŚCI, ksiązek jest kilkanaście, Margit Sandemo SAGA O LUDZIACH LODU od tego wszystko się zaczęło, czy GRA O TRON tematyka podanych przeze mnie ksiazek jest fanatstyka, magia itp.